Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

tirsdag 30. august 2011

Gjennomført intervalløkt = Lykke

Iallefall nesten;) Når jeg sleper meg opp trappene etter en snau times intervalløkt (inkludert oppvarming og nedjogging...) er jeg stolt av meg selv. Følelsen jeg får når jeg har klart å ta meg helt ut er veldig tilfredsstillende. Bare det å få oppleve den følelsen er nesten verdt alt slitet. Håper selvfølgelig at treningen skal gi positivt utslag på de kommende løpene jeg skal delta i også, men akkurat nå er det ikke så viktig.

I fjor var det en knakende god selger på G-Sport som lurte på meg et par Puma sko. Et par lette, lekkerbiskener som i følge selger ville kutte 15 sekunder på kilometeren. Hmmm. Har mine tvil om det, men jeg tok de på meg i dag for første gang på aldri så lenge. Og de er lette å ha på foten, mye lettere enn Asicsen jeg løper med til vanlig. Dempingen blir tilsvarende dårligere, og det er ikke så bra for min skrantne kropp. Men på en slik kort økt som i dag fungerte det ganske greitt. Det er deilig å løpe med lettere sko, men at jeg fløy bortover veien er vel å overdrive en smule.

Sjekket med RunKeeper i etterkant, og det viste seg at 4-minuttersdragene i snitt gikk litt fortere enn sist. Men om det skyldes skoene i seg selv, eller troen på dem, eller rett og slett at jeg tok i mer, er uvisst. Akkurat det klarer ikke selv RunKeeper å si noe fornuftig om;)

Treningsøkten i dag satt langt inne. Jeg har helt frivillig vasket gulvene i dag i et håp om å bli fritatt for trening. Det fungerte dårlig. Jeg har prøvd å lenke meg fast til sofaen, men det nyttet ikke det heller...
Men nå som jeg er ferdig, er alt bare deilig!

7 kommentarer:

  1. Det kjekke er at man aldri angrer på en løpetur! :o)

    SvarSlett
  2. kudoz for intervallguts!
    , her mangler motivasjonen,
    (kanskje til vintern -)

    SvarSlett
  3. Jeg heier på deg, Ingalill! Jeg skal følge med på bloggen og kontrollere at det kommer innlegg om intervall;)

    Jeg driver og samler løpeblogger på ett sted, og jeg håper at du vil være med der. Så dersom du vil sende litt info om deg selv og bloggen til torill.berg@live.no hadde det vært supert. Da kan jeg legge deg inn.

    kikk gjerne på www.lopebloggere.blogspot.com

    SvarSlett
  4. ,, the pressure..
    (og hvor lenge du må vente -)

    Løpebloggene ser ut som et fint initiativ og jeg vil gjerne være med, har bare ikke energi til å pønske ut hva jeg vil si om meg selv, så jeg får vente på inspirasjonen.

    Tips (fra den late-)
    Det finnes en oversikt over bokbloggger, der de kun har lagt inn bloggene i hovedfeltet, slik at det oppdateres fortløpende og automatisk. Det kan være noe å tenke på, da slipper du manuelt slit og bloggen vil alltid være oppdatert. (bokbloggene.blogspot.com)

    SvarSlett
  5. Jeg har tatt meg den frihet og legge deg til, Ingalill. Du kan sende info når inspirasjonen er der;)

    SvarSlett
  6. Utmerket og takk skal du ha -)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails