Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 20. august 2011

Påmeldt til Oslo Maraton 2011

I dag fikk jeg avklart at jeg kan delta på Oslo Maraton. Så bra! Jeg har meldt meg på til halvmaraton, og gleder meg til være med. Jeg er nok ikke helt klar til å løpe såpass langt enda, men trener jeg etter planen min i ukene fremover, så skal jeg klare å komme meg i mål. Tiden er uvesentlig, det er iallefall det jeg sier høyt. Hva jeg tenker er noe annet;)

Fra Oslo maraton 2009

2 kommentarer:

  1. Blir om-halve på meg også.
    , innså plutselig idag at det er fryktelig kort tid til, knappe måneden. Ikke helt i rute, men får prøve å presse inn noen langturer framover.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails