Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

fredag 12. august 2011

Jeg skal prøve å bli en trenings-slave

Jeg har fått hjelp til å lage et treningsprogram som skal hjelpe meg til å sette ny personlig rekord i Firenze 29. november.

Programmet baserer seg på trening tre ganger i uken, noe jeg tror kan være oppnåelig. Jeg er selvfølgelig klar over at det kommer uker hvor jeg ikke klarer å følge planen. Det er mye som kan dukke opp i løpet av drøye tre måender. Men jeg skal gjøre alt jeg kan for å følge planen. Jeg kan være rimelig sta og målrettet. Når jeg vil...

Jeg skal prøve å merke av med grønt etter hvert som øktene gjennomføres, så får vi se hvordan dette går.

Eventuelle løp og andre treningsøkter kommer jeg selvfølgelig til å registrere. Jeg må vel også rapportere dersom jeg skulker unna.

Ønsk meg lykke til!


FIRENZE MARATON
Økt 1Økt 2Økt 3
Uke 325 km15 km
Uke 33Intervall 4x45-8 km16 km
Uke 34Intervall 5x45-8 km17 km
Uke 35Intervall 2x2 + 4 x 45-8 km18 km
Uke 36Intervall 10 x 15- 8 km19 km
Uke 37Intervall 5x45-8 km20 km
Uke 38Intervall 3x2 + 4x45-8 km21 km
Uke 39Intervall 12 x 15 km23 km
Uke 40Intervall 5x55-8 km25 km
Uke 41Intervall7x35-8 km27 km
Uke 42Intervall 14x15-8 km29 km
Uke 43Intervall 6 x 45-8 km31 km
Uke 44Intervall 4x2 + 4x45-8 km33 km
Uke 45Intervall 5 x55-8 km25 km
Uke 465-8 km5-8 km10 km
Uke 475-8 kmMarathon

2 kommentarer:

  1. Ahh, de langturene ser laaange ut -)
    Jeg har også mentalt en plan om både intervaller og langturer hver uke, men er verdensmester på å droppe begge deler, spesielt intervallene.

    Lykke til, regner med du klarer det utmerket!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg blir kvalm når jeg tenker på hvor lenge jeg må holde på med en sånn langøkt. Jeg bruker jo fort tre timer på tre mil. Ja, lenger også. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg har satt meg selv i en slik situasjon. Kunne ikke målet mitt ha vært halvmaraton i stedet:)

    Jeg er også flink til å droppe treningsøkter, kanskje vi kan utveksle noen gode argumenter mot for å slippe trening:)

    Takk for at du tror dette går fint.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails