Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

mandag 1. august 2011

Testing av RunKeeper


Jeg har gått 2,86 km i dag, nistirrende på iPoden. Jeg tester ut RunKeeper, men stoler ikke helt på den etter at jeg ikke fikk den til å fungere skikkelig i går. Sansynligvis gjorde jeg en feil da jeg prøvde den for første gang, selv om det smerter å måtte innrømme det...

I dag tok den inn GPS-signalene hele veien om ikke annet, og det er jo en bedring fra i går. Bortsett fra da jeg var innom Kiwi og snoket sjokolade og kjøpte en Cola Zero. Og det er like greitt at den ikke klarer å logge det.

Det er en ting jeg umiddelbart ikke liker. Dersom jeg av en eller annen grunn MÅ ta en telefon mens jeg trener (man vet aldri - noen ganger er det så kjedelig å løpe at jeg bare må ringe noen underveis, og det kan jo hende at jeg faller halvdød om også) da stopper hele greia. Stemmer det? Isåfall er det veldig upraktisk. Dersom jeg går i 10 minutter mens jeg prater, kan den jo ikke bare se bort i fra de 10 minuttene. Og hva med de meterne jeg faktisk tilbakelegger? Blir jeg snytt for dem, eller?  Hm. Må dobbeltsjekke om det er slik det ser ut. Noen som har erfaring med denne RunKeeper`n?

Når jeg går sakte, registrerer den det, og når jeg går litt fortere logges det også.
Oppover og nedover, alt registreres. Jeg skjønner at dersom jeg skal bruke denne her, kan jeg ikke skryte på meg noen ekstra kilometer, eller  pynte litt på tiden. Hmmm - må tenke meg nøye om før jeg eventuelt tar den i bruk.

Og nå over til det visuelle. Hvordan vil dette se ut på skjermen?

(Jeg har fjernet linken inn til runKeeper fordi jeg allerede har fått tilbakemeldinger på at all info ligger køl åpent. Har fått tips til hvordan jeg kan styre hva som er tilgjengelig, men vet ikke om jeg har fått det til...)



Splits

kmPace (min/km)Elevation (m)
112:37-20
210:498
312:1211











Jeg kjenner jeg blir irritert, for dette ser ikke ut til å fungere som jeg vil. Når jeg klikker på linken får jeg tilgang til hele profilen min, og det kan jo ikke være sånn. Nå kan det kanskje være slik at jeg får opp all den informasjonen fordi jeg er pålogget, og at det ser annerledes ut fra en annen maskin. 

Må få noen til å sjekke det. Fort!






1 kommentar:

  1. Sambo og søsteren min tror jeg opplever det samme med Endomondo når de får en telefonsamtale. De har henholdsvis iPhone 3 og 4. Jeg tror kanskje det skjer det samme der, at Endomondo stopper, eller pauser seg. Hos meg skjer det ikke (tror jeg i alle fall), og jeg har HTC. Kan være det er forskjell i app'ene der til Android og iPhone.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails