Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

søndag 10. oktober 2010

Utslitt....

Intervall - jeg sier ikke mer...

Vel, jeg får vel kanskje si litt om denne økta også da. Målet med denne økta var i først eomgang å trene litt intervall. Varmet først opp på elipsemaskin i 20 minutter. Deretter 5 minutter på mølla.

Så intervall; 6 drag av 30 sekunder i fart 13,5km/t med stigning 6%. De 3 første fikk lekende lett. Nesten sånn at jeg tenkte at dette ble en tulle-økt. Men det fjerde draget ble tungt. Og det femte vil jeg ikke si så mye om. Og når jeg var ferdig med det sjette holdt jeg på å dø....Det var bare så utrolig tungt. Visste ikke at 30 sekunder kan være så lange.

Og etter 5 minutter med gange på mølla for å roe litt ned avslutta jeg med litt styrke.

Leg press
Leg Curl
Flies
Dibs
Pully

Og da jeg var ferdig hadde jeg holdt på i 52 minutter, hadde forbrent 472 kcal, høyeste puls var 175 og gjennomsnittspulsen var 146.

Veldig godt fornøyd med dagens dont;)

2 kommentarer:

  1. ........når jeg leser så flink du er Torill så får jeg så dårlig samvittighet!
    Det er bare å få på seg joggeskoa...alle har godt av å trene. Jeg er i skogen hver dag med den firbente, men det er liksom ikke trening på det planet du driver!
    Stå på!

    SvarSlett
  2. Ikke så flink, men prøver så godt jeg kan. På grunn av denne Churg-Straussèn min må jeg trene 4-5 ganger i uka for å holde det gående;)
    Og å gå tur med bikkja kan vel være trim god nok det? Men hiv deg gjerne i joggeskoa, og så blir du med på Løp for Livet laget under Holmenkollstafetten;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails