Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 30. oktober 2010

Jeg er ikke redd lenger!

Nå går jeg ut i hundre, og håper det holder til mål;) Og det er artig, for jeg slår mine egne rekorder hver gang jeg trener.

I går, på fredag, trente jeg på elipsemaskin. Det er blitt en stund siden sist. Og i går tråkket jeg til med tunge tak;) Ble skikkelig sliten. Og så ble det noen styrkeøvelser etterpå;

Leg Curl - rekord
Lat Mach - rekord
Vektløft - rekord

Og i dag på lørdag;

Ny rekord på den fortsatt noe uortodokse øvelsen 1000 meter mølle; 7 sekunder raskere enn sist

Og litt styrke:

Flies
Leg Curl
Vektløft
Easy Power Station
Rygg- og mageøvelser

Jeg er veldig fornøyd med helgas innsats. Jeg kjenner at jeg er blitt sterkere i kroppen, etter bare 5 uker med styrketrening. Men for å si det sånn, det er store utviklingsmuligheter der;)

Og så er det herlig å løpe litt fortere for hver gang jeg tester løypa (1000 meter mølle) mi. Grunnen til at jeg klarer det, er at jeg tør å starte litt raskere enn det jeg faktisk er komfortabel med. Og jeg holder til mål, og det er bare artig.

I morgen skal jeg bare trene rolig. En litt lengre økt på mølla, tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails