Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

søndag 15. mai 2011

Løp for Livet - bedre enn Petter Northug!

Petter Northug løp ikke for livet under Holmenkollstafetten i går. Han rakk aldri frem til start for sponsorlagene sine, Vi Menn og BDO. Og det var dumt, for ute på etappene sto både mor, far og brødrene hans og ventet. Han ble litt for opptatt med å skrive autografer etter å ha løpt første etappe for Mosvika. Kanskje han til og med tok seg tid til et slag poker.

 Det med autografskriving trengte heldigvis ikke vi å bekymre oss over. Selv om navnet Løp for Livet ble gjenkjent i do-køen oppe ved 10ende etappe. Av to damer fra Tromsø som var like tissetrengte som meg.

2 kommentarer:

  1. Hehe, morsomt å bli gjenkjent. :o) Og "godt" å lese at til og med Petter Nothug kan få problem med å rekke etappen sin.

    Løp du også etappe 10? Kanskje du sto i samme vekslingsområde som meg da. Mellom 17.17 og 17.43.

    SvarSlett
  2. Hihi - ja det var morsomt at han rotet seg bort;) I kjent stil, ser det ut til.

    Jeg løp både 10. og 11. etappe, da vi dessverre hadde noen frafall rett før;)

    Jeg fikk vekslingspinnen litt senere enn det, ca 17.50 vil jeg tro. Så da løp jeg i hælene på deg.

    Vi stiller lag igjen neste år, og vi trenger folk....

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails