Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

mandag 12. september 2011

Nølende trening på elipse

Er veldig usikker på om det er lurt å trene. Skjønner at det ikke er noe sjakktrekk å løpe, det klarer jeg jo ikke heller, så det er ikke noe tema.

Men det er sånn at jeg får veldig "spring i bena" når jeg kanskje burde la være å trene. Så jeg tok turen ned på SATS, og tok en rolig og nølende økt på elipsemaskinen. Det er skånsom trening for hoftene, og det burde gå bra. Tenkte jeg.

Når jeg sitter her under et pledd i sofaen, med en stor kopp te i hånda (og Macen i fanget) kjenner jeg at jeg kanskje burde latt være. Det verker kontinuerlig i hofta. Og jeg ser med stadig større skepsis på countdownen min til OM. 12 dager og noen timer.... Jaja. Jeg har hvilt meg i form før.


Jeg kikker på løpsbilder fra Berlin Maraton for å motivere meg selv litt ekstra;)


Hilsen avdelingen for syting og klaging....

1 kommentar:

  1. 12 dager er jo nesten 2 uker, det er masser av tid! Jeg har det, som nevnte i en annen kommentar, det når man ikke kan trene, iveren er størst, da blir det plutselig helt uforståelig hvorfor man til vanlig sliter med dørstokken.

    Lykke til!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails