Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

onsdag 14. september 2011

Ellipse-trening før jobb

Hofta er litt bedre i dag. Bank i bordet! Jeg tar derfor sjansen på en treningsøkt før jobb i dag. Løpe klarer jeg fortsatt ikke, så det blir ellipse-maskin i dag også.

Jeg kjører intervaller i 45 minutter. Selv om dette ikke kan sammenlignes med løping når det gjelder intensitet er det et greit alternativ til løping. Når jeg heller ikke har noe valg, er det ikke noe å lure på heller;)

I dag har jeg meldt meg inn i en løpegruppe her i Tromsø. Northern Runners heter den, og jeg gleder meg til første trening. Hvis beina er klare for det, blir jeg med på intervalltreninga mandagen etter OM. Gleder meg til å møte mange sprekinger på ett brett;)

4 kommentarer:

  1. Så bra med løpegruppe. :o) Veldig kjekt å være med på det altså.

    SvarSlett
  2. Jeg er litt spent. Jeg liker jo å surre rundt for meg selv i mitt eget tempo. Mistenker forøvrig at det er en gjeng med sprekinger der....

    Jeg ser at du er aktiv i Mossjonistene;)

    SvarSlett
  3. Løpegrupper synes jeg er skummelt, og ellipse har jeg bare prøvd en gang, men har ellipsebabsen rett foran meg når jeg sliter på mølla
    (gud hvor fordommene lekker ut)
    , like greit at jeg slettet den siste avsølrende setningen -))

    SvarSlett
  4. Løpegrupper ER skummelt!


    Ellipse er artig, skit i babesen;) (Kle deg som en selv.....hihi)

    Dessuten er jo de overalt inne på alle treningssentrene. Sammen med de deilige muskelbuntene som bare er opptatt av å beundre seg selv og tricepsen i speilet.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails