Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 24. september 2011

21 timer igjen til OM

Det er bare timer igjen til start på Oslo Maraton. Startnummer og T-skjorte er i hus, men jeg er fortsatt veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

I dag har jeg gått to runder rundt Sognsvann. Jeg merket ingenting i hofta da, men så er det jo en viss forskjell på å gå rolig i 6 kilometer og å jogge 21.

Jeg har veldig lyst til å gjennomføre løpet i morgen. Jeg har trent bra lenge og alt lå godt til rette for å klare å gjennomføre et bra løp. Helt til for tre uker siden.

Mange har bedt meg om å være fornuftig. Å la være å løpe i morgen. Det er ikke verdt det dersom skaden blir verre. Og jeg er enig. Men jeg har jo så lyst til å være med. Jeg vil være en del av folkefesten i morgen. Som deltaker, ikke som tilskuer.

Jeg tror derfor at jeg stiller til start i morgen kl 13.35. Jeg skal ta det helt med ro, jeg får heller bryte dersom det blir for vondt. Målet blir rett og slett bare å fullføre, tiden er ikke viktig.

Jeg har iallefall T-skjorta....

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, jeg som trodde startnummer hentingen betydde gode hofter. Det er so so kjedelig når ting kommer i veien. Her i huset er det forkjølelsen. Jeg har hanglet med vond hals/hode i over ei uke og min bedre halvdel er nå så forkjøla at han hverken kan snakke eller puste.
    - det skal bli et interessant løp.
    (litt verre for han enn meg)

    Lykke til og vær forsiktig.

    SvarSlett
  2. Det var fin T-skjorte!
    Eg har også bestemt meg i dag for likevel å vera med i morgo på Oslo Maraton.
    Ikkje på heilmaraton, men på halv.
    Det er nok, det, sidan eg ikkje har løpt på heile tre veker.
    Så for tida bli som den blir.
    Eg er fornøydd om eg kjem meg i mål.

    Eg håpar at du kjem deg godt gjennom løypa i morgo, utan å gjera skaden verre. Kanskje sjåas me? Eg er nok ein av dei som kanskje må tusla ein del undervegs, men det er jo ikkje farleg?
    God tur! :)

    SvarSlett
  3. Så bra at du stiller! Kanskje vi ses?

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails