Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

søndag 11. september 2011

Ikke noe særlig bedre....

Hofta er like vond i dag dessverre, og det blir selvfølgelig ingen løping. Jeg går heller en veldig rolig tur i skogen. Det er flott vær, og det er deilig å være ute. Jeg skulle bare så veldig gjerne ha løpt....

Det er mindre enn 14 dager til OM. Herregud! Jeg må bli bra, og det fort.

Flotte høstfarger i Tromsø

På gjengrodde stier

Utsikt mot Kvaløya
Etter snaue to timer i skogen er det godt å komme inn. Jeg og fjortisen min steiker vafler, drikker blåbærsaft og spiller Rummy. Egentlig et greit alternativ til å løpe;)
Jeg tapte igjen...

2 kommentarer:

  1. Huff, det er ikke godt med din hofte. Har du mon trænet for meget? Jeg håber virkelig for dig, at du bliver klar, men hvis ikke, så tænk på at det er vigtigere at du kan løbe fremover end at få en virkelig seriøs skade ved at træne nu, hvor din krop fortæller dig noget andet. Et kedeligt råd, men at mærke efter er det bedste, vi kan gøre for os selv i alle situationer! ;)

    Men jeg krydser fingre for dig!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg er redd for at jeg har løpt litt for mye på asfalt de siste ukene....Er helt enig i at det er bedre å ta det med ro nå, slik at jeg unngår ekstra langt opphold i treningen.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails