Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

tirsdag 10. august 2010

Hjelp - dette var tungt

I dag trente jeg sammen med min personlige trener, Hilde. Jeg begynte å trene sammen med henne før jeg ble syk, og jeg valgte å fortsette med det selv om jeg de første månedene etter jeg fikk diagnosen hadde nok med å trene meg opp til å gå rundt spisestuebordet.

Mer om hvordan jeg strevde med å komme tilbake i så noenlunde form kan dere lese om her; www.churg-strauss.no

Men altså, tilbake til dagens trening. Planen var en lett restitusjonsøkt siden jeg hadde denne fotturen i beina. Og la meg si det sånn, det var rett og slett jævlig å trene i dag. Beina var blytunge, og jeg hadde ikke energi igjen. Ikke i det hele tatt. Så de 5 kilometerne vi skulle jogge, ble en blanding av jogging og gåing. Og prating. Og det var hyggelig det. Hilde og jeg har bestandig mye å prate om. Det være seg nye prosjekter vi planlegger, eller vi oppdaterer hverandre på hva vi har gjort siden sist.

Etter denne veldig vanskelige joggeturen var det vanlig uttøying.

Den fotturen har nok tappet meg for mye mer energi enn jeg ville innrømme. Men det er godt å tenke på at det er forbigående, og at jeg når jeg nå får slappet av et par dager er klar for løpet på lørdag.

Da skal jeg nemlig løpe havmaraton i Lofoten, og jeg gleder meg veldig til det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails