Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

tirsdag 4. oktober 2011

Skogstur i cellegiftbakrus

Kombinasjonen høy dose Prednisolon og cellegift intravenøst er ingen god coctail. Kortisonen gjør meg kjempegira, energisk og sulten som en ulv. Cellegifta gjør meg kvalm, og jeg får sterke hodesmerter og feber. Det må jo gå dårlig det;)

På grunn av ulvehungeren  "måtte" jeg bake boller, og jeg "måtte" spise 6 varme, nybakte herlige boller med smør og ost. Rett etter middag...som forøvrig var omtrent dobbelt så stor som vanlig. Og så slår kvalmen og hodepinen til. Jada, det er så herlig...

Men allerede etter en dag begynner kroppen å fungere mer normalt igjen. Etter jobb i dag gikk jeg derfor en times tur i skogen. Hoftene fungerer fortsatt dårlig, og siden jeg enda går rundt i cellegiftbakrus, var en rolig skogstur akkurat den type trening jeg trengte.

I morgen skal jeg til fysioterapeut, og jeg er spent på om han kan finne ut hvorfor hoftene er så vonde. Forhåpentligvis har han en plan for hvordan han skal få dem bedre igjen. Fy fader, som jeg gleder meg til å kunne jogge igjen. Er det ikke rart hvor lyst man har til å trene når man egentlig ikke kan?

2 kommentarer:

  1. Klarer ikke å forestille meg de fysiske (og mentale) prøvelser du går igjennom, så alt jeg kan gjøre å heie deg ut på joggetur.
    Fantastisk fokus.
    Stadig like imponert.

    SvarSlett
  2. Jeg liker å bli heiet på;) Tusen takk, Ingelill!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails