Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

tirsdag 11. oktober 2011

Jeg er i gang med alternativ trening

Og det kjennes faktisk ganske bra. Tenk på hvor mye annet jeg kan drive med enn de lange joggeturene som jeg burde gjøre for å komme meg i mål på maraton;)

I stedet for å løpe gatelangs i 2 timer på søndag gikk jeg opp på toppen av Rødtind i stedet. Egentlig mye koseligere enn å løpe langs trafikkerte veier. Det blir en skikkelig treningsøkt også, når man går så fort man kan. Det hadde snødd om natten, og det hadde lagt seg litt snø på toppene. Høstfargene er på sitt flotteste også. Vakkert.


Tromsdalstind med hvitt dryss


Flotte farger



I går, mandag, stakk jeg innom SATS. I stedet for mølla ble det en tur på sykkel. Jeg klarer ikke å presse meg like mye når jeg sykler som når jeg løper, så treningseffekten blir nok ikke like høy. Men slik som kroppen er nå, er sykling fint. Tidligere syklet jeg mye, men jeg kuttet ned på det da jeg begynte å jogge. Det ble vanskelig å finne tid til begge deler. Men jeg gjenoppdaget gleden ved å sykle. Selv om det bare var inne på en spinningsykkel. Jeg avsluttet økten med styrketrening for bein, rygg og skuldre. Jeg har ikke trent styrke siden før sommerferien, så det blir spennende å se hvor støl jeg blir etter denne økten.

I dag, tirsdag, har jeg gått (og småjogget - ja, jeg vet at jeg ikke skal løpe, men bena begynte å gå fortere av seg selv) opp til skihytta. Turen passer perfekt å gjennomføre rett etter jobb, før jeg begynner med middagen;)

Så helt til slutt kommer det en liten bekjennelse. Det er mulig jeg har gjort en tabbe, men jeg har kjøpt en Bosuball som jeg har planer om å bruke hjemme. Jeg er litt redd for at det skal skje det samme med den som det har gjort med vekter, strikker, rockeringer, baller og annet stæsj....Men den er sikkert grei å ha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails