Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

onsdag 12. oktober 2011

Fridagen brukes til trening (blandt annet)

Jeg har fri fra jobben i dag, og hva er da bedre enn å legge inn en langøkt?
Jeg hadde allerede meldt meg på en spinningtime på formiddagen i dag, og jeg dro tidlig ned på SATS slik at jeg kunne gå på elipsemaskinen først.

Det ble en langt, flott økt i dag. Ingen løping, men jeg klarte å ta meg skikkelig ut allikevel. Og treningen ble litt mer variert enn om jeg bare skulle ha løpt. Jeg har jo ikke helt slått fra meg maraton i november, så jeg må legge inn noen skikkelige langøkter.

Dagens trening varte faktisk i tre timer og det ble plass til både ellipse, spinningtime, mølle (rask gange i oppoverbakke) og styrketrening.

Og når jeg endelig er ferdig med økten er det med god samvittighet jeg slanger meg i sofaen med et glass hvitvin:)

2 kommentarer:

  1. Du har bestemt fortjent din hvidvin! :)

    Flot trænet. Det er godt at finde alternativer og hænge på. Selv har jeg været i skoven og både løbet 3,5 K, men også trænet styrke og lavet øvelser ved hjælp af træer. At ligge på skovbunden og kigge op i himlen, mens man laver sine øvelser m.m. Så begynder styrketræning at blive dejligt for mig! :D

    God aften. Hyg dig med din vin.

    SvarSlett
  2. Jajeg leste at du driver med styrketrening i skogen. kjempebra!

    Å du, gjett om jeg koser meg med vinen min:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails