Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 8. oktober 2011

Jeg får dette til!

Jeg har laget en ny plan vedrørende trening. Den går ut på å gå turer i skogen og trene styrke på SATS. Jeg skal med andre ord ta det rolig. Jeg tror jeg har godt av det. Jeg har bestemt meg for å la løping være løping helt til hoftene er helt bra, og jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal være lei meg for det.

Jeg har derfor bestemt meg for ikke å dra til Oslo neste helg (flybilletten er booket om). KK-mila får gå uten meg.

Hva jeg gjør i forhold til maraton i i Firenze er jeg litt mer usikker på. Jeg reiser helt sikkert dit, og jeg tror også at jeg kommer til å plukke opp startnummeret mitt. Hva jeg så gjør, må jeg nesten ta som det kommer. Jeg håper at jeg er fornuftig og lar være å starte. Firenze er en av mine favorittbyer, og 4 dager der i november blir helt knall. Løping eller ikke.

Dagens trening ble en times tur på sleipe og våte bladdekte stier. Sola stakk frem, og det ble en bra tur i herlig høstvær.

Det snødde faktisk litt på morgenen og på fjelltoppene har snøen lagt seg. Det er for tidlig med vinter enda;)

På toppen av øya ligger Skihytta

Snøen har lagt seg på toppene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails