Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 12. februar 2011

Tromsø Skimaraton

I dag gikk Tromsø Skimaraton av stabelen. Midt på øya, og bare en steinkast fra der jeg bor. Men ble jeg med? Nei..... Jeg begynte jo så smått å tenke litt på å delta for noen uker siden. Men dagene har gått så fort at plusteslig var dagen her, og jeg hadde ikke startnummer. Dårlig unnskyldning kanskje. Men jeg sjekket faktisk  weben for å se om det fortsatt var mulig å melde seg på. Det var det ikke, fristen var torsdag.

Så da slapp jeg det slitet der:)

Det var sol og knallvær i dag, så jeg heiv meg i skiklærne litt utpå dagen og fikk meg 2 flotter timer i sola. Det er utrolig vakkert her i Tromsø når været er på vår side. Og med all den nysnøen vi har fått det siste døgnet, var skiføret også upåklagelig.

Det er mulig at noen av dere tror at jeg helt har lagt opp. At jeg så og si har sluttet med å trene. Jeg har ikke det. Jeg har vel heller sluttet med å blogge.... Neida, det er vel heller det at tiden ikke strekker til bestandig, og denne siste uka har det i grunnen vært litt mye å tenke på. Men jeg trener bra, og klarer fint å trene 4 ganger i uka. Og det er jeg stolt over;)

Og i morgen planlegger jeg en ny skitur, det er meldt strålende vær. Og neste år, da skal jeg gå Tromsø Skimaraton, jeg også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails