Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

onsdag 27. juli 2011

Fortere enn vinden

Det var jeg i dag;) Jeg skulle egentlig ikke løpe i dag, men jeg ser på kalenderen at det kun er 4 måneder igjen til Firenze Marathon. De fire månedene må jeg bruke godt. 4,2 mil er langt, og det kreves mye trening for å klare å komme gjennom dem. Jeg har klart det før, og jeg skal klare det denne gangen også.

Så jeg må dra frem alt jeg har av viljestyrke og stahet.  Treningsplanen er klar, jeg må bare gjennomføre den. Så lett, og så vanskelig, er det.

Men tilbake til dagens løpetur. Det var vel egentlig datteren min som "tvang" meg ut i dag. Jeg tror nok hun ønsket å være litt alene hjemme. Jeg overdriver hvis jeg sier at jeg var kjempeivrig, men når jeg først fikk på meg joggeskoene var det helt greit.

Og hva skjer? Ny rekord! 7 sekunder bedre enn bestetiden som jeg satte i  mai. Helt fantastisk.  Det hadde jeg ikke ventet etter 6 uker med veldig lite løpetrening. Jeg har riktignok ikke ligget bare på latsiden i ferien, jeg gikkmi timesvis i fjellet de dagene jeg var i Østerrike. Men utover det, har det ikke blitt så mye trening, nei.

På fjelltur i St Anton.


Så nå har jeg altså 4 måneder på meg til å komme i maraton-form. Det er litt kort tid, men jeg klarer det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails