Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 10. august 2013

Høyt aktivitetsnivå i sommer;)

Etter en strevsom tid med tilbakefall og seriøs behandling på sykehus, har jeg de siste månedene vært i godt slag. Bank i bordet! Jeg trener, ikke hardt, det orker jeg ikke. Så jeg går. Og går. Og jogger noen kilometer innimellom. I sakte fart.

I sommer har jeg gått tur hver eneste dag, en flott start på dagen og en god unnskyldning til å unne seg et ekstra glass vin på kvelden.

I juni gikk jeg 240 km og i juli ble det jammen 294. Det er jeg strålende fornøyd med.

Turene mine har tatt meg gatelangs i små og større byer, lands strender i Sør-Europa og i fjellet. Herlig!

Sør-Frankrike - ikke verst å gå langs strendene her

Litt nytt utstyr er kjekt å ha;)

Storfornøyd med dagens økt!

2 kommentarer:

  1. Hej Torill
    Jeg syntes det er flot at du prøver at holde dig i gang med at gå selv om du nogle gange ikke har overskud til det. Jeg kan se du har gået meget i de sidste mange måneder bare bliv ved, jeg har altid trænings og badetøj med på ferie så har man altid en mulighed for at motionere. God sommer til dig. :-)

    SvarSlett
  2. Hei Søren,
    Tusen takk! Å gå er en super treningsform når man ikke er helt i slag, og formen kommer etter hvert;) Har også så smått begynt å jogge litt igjen. Jeg skal forsøke meg på 10 km under Oslo Marathon i september;) Og en riktig god sommer til deg også.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails