Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

onsdag 16. november 2011

Fortsatt alternativ trening

Nå har jeg ikke løpt siden OM i september. Ikke kan jeg gjøre det med det første heller.

Kjedelig egentlig. Og når man ikke kan løpe, så har man så veldig lyst til å gjøre det. Rart det der.

Men jeg trener litt allikevel. Jeg går mange turer, og jeg er en del på SATS og spinner. Det er deilig å gå lange turer i klart og kjølig høstvær. Og OK trening er det også. Denne uka har jeg jobbet på det nye kontoret vårt i Oslo, og jeg har gått lange turer i Nordmarka. Herlig!

Jeg kommer til å reise til Firenze som planlagt. Selv om jeg ikke kan delta i maratonet som planlagt skal jeg iallefall hente startnummeret mitt;) Og kanskje det er noe morsomt i goody-bagen;)

4 kommentarer:

  1. Jeg synes du er veldig positiv til situasjonen jeg; beundringsverdig positiv!! Det er sjeldent jeg opplever å lese skriverier fra bloggere med løpeforbud som takler situasjonen så bra som det virker som du gjør! Imponerende ;-) Håper du snart får lov til å itre løpeskoene igjen; jeg heier på deg!!! :-) Silja

    SvarSlett
  2. Enig med Silja, ufattelig tålmod og lite syt.
    (heia heia fra meg også!!)

    SvarSlett
  3. Jeg heier også! Og god tur til Firenze.

    SvarSlett
  4. Tusen takk:) prøver å holde motet oppe og formen ved like.
    og Firenze blir bra også uten løpesko:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails