Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 1. januar 2011

Fortsatt ikke i slag...

..og nå har det gått enda to uker. Prøvene på sykehuset var fine, ingenting som tilsier at sykdommen blusser opp igjen. Og det er jeg selvfølgelig trolig glad for! Men hvorfor i all verden er jeg så sliten og lite klar for trening? Min teori om at det faktisk ikke er så smart å jobbe 100% nå stemmer nok. Men hva skal jeg gjøre? Har i grunnen ikke noe valg.

Selv om formen er laber, har jeg allikevel gått tur hver eneste dag siden forrige oppdatering. Å gå en tur klarer jeg uansett form, det er bare å kle på seg og komme seg ut. Nå i romjula har jeg vært i Hemsedal og hatt godt selskap av min kjære svigerinne på turene. I tillegg til mye frisk luft, har vi fått mange gode og lange samtaler, ispedd mye latter og betraktninger om livet.

Det er litt rart å sitte innendørs i hytta deres, og ha kongeutsikt til alpinanlegget. Uten å kunne bruke det. Det å kjøre alpint er en av de tingene jeg dessverre ikke klarer å gjøre lenger, nervesmertene setter en effektiv stopper for det. Men på den andre siden, det er ikke så ikke å skue utover der, men et glass vin i hånda;)

Jeg håper et jeg snart følger meg i form til å trene litt mer ordentlig. Om 1 uke skal jeg jo løpe 10 km under Mørketidsløpet i Tromsø;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails