Hvorfor trener jeg, egentlig?

I mars 2009 får jeg diagnosen Churg-Strauss. Det er som å få en knyttneve i magen. Jeg hadde lenge vært syk, veldig syk, men ville ikke innse det selv. Da jeg endelig kom inn på sykehuset kom jeg i rullestol, ute av stand til å gå selv. Jeg har trent meg opp fra å sitte i den stolen, til å klare å karre meg gjennom New York Marathon. Veien dit har vært lang og tung. Blod, svette og tårer er ikke fullt ut dekkende. Men jeg har klart det, og det er jeg stolt av. På grunn av at jeg er blitt syk, må jeg trene. For å klare meg gjennom hverdagen. Men å trene, det er god medisin det, ikke sant;)

Etter jeg ble syk satte jeg meg som mål å gjennomføre et maraton i året. Det gir meg både motivasjon og inspirasjon til å trene året gjennom. I denne bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg trener, hva jeg trener og om hvordan jeg har det. Sånn egentlig.

lørdag 21. april 2012

Et treningsprogram å leve (godt) med

Jeg har endelig kommet i gang med mine PT-timer på SATS. Det er nesten ett år siden min siste PT-time og jeg har savnet dem. Savnet dem for det er godt å få veiledning, støtte, oppmuntring og pesing underveis. Av en trener som ikke bare er faglig flink, men som også bærer med seg ett og annet i ryggsekken. Min trener kjenner godt til hva jeg sliter med og hva jeg trenger å fokusere på. Sammen er vi blitt enige om et treningsopplegg jeg kan leve med. Til og med leve godt med. 2 økter på SATS pr uke samt en økt ute langs veien er planen. Det er litt mindre enn det jeg gjorde i fjor på denne tiden, men det viste seg at det ble litt for mye for min etterhvert aldrende og skrøpelige kropp:) Da ble det jo hofteproblemer så det holdt, og løpeforbud i 6 måneder. Kanskje dette treningsopplegget fungerer bedre. Jeg har begynt å innse at jeg må lytte mer til kroppen, og til legene også for den delen:) Sist jeg var på sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg ikke får lov å trene så hardt at jeg blir utslitt og ligger som et slakt i gangen når jeg kommer hjem. Jeg skal høre på dem. Jeg lover å ta det litt mer med ro. Jeg har lært!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails